torsdag 10 september 2009

JEALOUS GUY/BRYAN FERRY.


När jag var cirka sju år gammal så brukade jag lyssna på en av mammas skivor med Roxy Music och Bryan Ferry. Det fanns en låt på den skivan som var min absoluta favorit och som jag kunde lyssna på om och om igen. Den låten heter Jealous Guy och jag brukade alltid drömma mig bort att en vacker dag så ska jag också ha en pojkvän som är svartsjuk.
Ett mysterium är dock hur jag kunde förstå hela låttexten vid en sådan låg ålder och att jag faktiskt ignorerade att han i låten sjunger att han fick en tjej att gråta. Nej, det spelade ingen roll. Det viktiga var att han var en svartsjuk kille. Och det tyckte jag var häftigt, på riktigt. Och jag älskade den låten, på riktigt.




Nu förtiden kopplar jag mest ihop den med David Brents video.

1 kommentar:

nilla sa...

Köpte det på lagerhouse! det finns fler roliga där. bara 99 kr! kan inte imorn, ska äta finmiddag med familjen. morsan fyller år... men en annan helg bira hos dig givet!!