fredag 30 december 2011

MÅL 2012


Efter att ha läst igenom förra årets mål inser jag att jag har lyckats uppfylla en hel del. Förvånansvärt nog då jag är kass på att uppfylla mål och lyckas alltid hitta på ursäkter för att inte behöva anstränga mig för några löften (jag borde bli politiker). Men nu när jag äntligen har åstadkommit en del mål, vissa stora och andra små, känns det rätt så skönt. I år är målen (löftena) dock en aning diffusa då jag inte riktigt vet vad jag vill sträva efter under kommande år.

Inte fira jul nästa år.
Istället ska jag ligga på en sandstrand och skratta hånfullt åt de som julstressar
 och har ångest över allt som har med jul och nyår att göra.

Börja träna
Ett mål som har stått med på mina listor i åratal eftersom det aldrig har genomförts.
Kommer garanterat stå med nästa år också.

Skriva testamente.
Ett mål som stod med på förra årets lista också.
Tanken på att dö gör dock att det känns en aning tungt att sätta sig och skriva ett testamente.

Säga upp mig från jobbet jag har nu.

Skaffa mig ett nytt jobb.
Och då inte bara ett jobb utan ett jobb som hör till det jag har studerat till och lånat en förmögenhet för att kunna studera mig till.

Resa utomlands.
Bara att spara ihop pengar och ge mig av.
Helst på weekendresor, längre resor och en solsemester (dock inte till Turkiet, Thailand eller Egypten).

Köpa en ny vinylspelare.
Och fler skivor.

Inte köpa kläder eller annat tjoller som jag vet att jag inte kommer att använda mer än en gång.
Sådan idioti är jag less på att bidra till.



Inga kommentarer: