tisdag 13 december 2011

2011 – MITT ÅR


2011 har verkligen varit mitt och bara mitt år. Jag har åstadkommit oändligt mycket som jag är stolt över. Bara som att skriva en c-uppsats om kvinnors roll/avporträtterande i norrländska landsortstidningar under 1900-talets viktigaste decennier, jobbat hela jäkla sommaren, fixat en praktik som jag längtar löjligt mycket till, tagit körkort, påbörjat (snart även avslutat, förhoppningsvis) min c-uppsats i idéhistoria och i januari tar jag min examen.
Det här året har verkligen varit slitsamt och jag har ständigt haft åtskilliga saker att göra men samtidigt har det varit fantastiskt roligt. Jag har varit helt utmattad utav att jobba varannan helg samtidigt som det har resulterat till att jag kan göra saker som jag tidigare inte har kunnat göra. Jag har slitit evinnerligt med att hitta en praktikplats, något som höll på att ge mig psykiska åkommor. Men i slutändan stod jag där med två valmöjligheter(!) som båda var lysande. Då blev det alltså helt omvänt, att jag låg vaken om nätterna och funderade hur tusan jag skulle göra, vägde för- med nackdelar och ältade in i det sista. Pratade till och med med en utav mina journalistlärare som tyckte att båda praktikplatserna verkade helt lysande men gav mig rådet att följa mitt hjärta och mina insikter. Vilket i slutändan visade sig vara rätt. Att jag jobbade hela sommaren gav mig nog det sämsta humöret en människa kan ha och jag led av ständig sömnbrist. Dock så ledde det till att jag kunde ta körkort, vilket är årets händelse ur mitt perspektiv. Och min kära mamma var så bekymrad över att jag skulle glömma bort skolan vilket har visat sig vara raka motsatsen när jag fått mina betyg inrapporterade. Det enda tråkiga med det här året är att jag har fått åsidosätta mitt sociala liv. Dock så kommer jag att jobba på det under 2012. Drömmar för nästa år är: jobb, utlandsresor och en häst, såklart.

Kortfattat: 2011 har varit mitt bästa år hittills.

Inga kommentarer: