tisdag 6 december 2011

VAD JAG ALDRIG KOMMER ATT LÄGGA MITT FÖRTROENDE PÅ


Om en liten stund ska jag iväg på ett läkarbesök. Jag har hittills varit på läkarbesök två gånger i mitt liv och båda gångerna har varit som en dålig sketch. Efter senaste gången så bestämde jag mig för att aldrig mer ha någon förhoppning om att få hjälp. Efter att ha hostat i åtta veckor så blev jag ivägforslad till en läkare som rekommenderade mig att smörja in mina lungor med tigerbalsam och som frågade, på fullaste allvar, om jag hade testat att ta Ipren mot smärtan. Den här gången gäller inte saken något akut då jag ska dit på grund av att jag har haft ont i magen till och från i sju års tid och går mest på det här besöket för att lugna ner oroliga familjemedlemmar. Och för att bevisa att jag inte kommer att få någon hjälp den här gången heller. Men om man har levt med magont i sju års tid så klarar man nog av att fortsätta att leva med det. Dessutom så vet jag vad mitt magont beror på och det är stress vilket inte ens medicin hjälper mot.

Inga kommentarer: