lördag 4 september 2010

ATT VARA MATERIALIST ÄR PINSAMT.

Acneskorna som jag beställde för någon dag sedan var för små, eller för smala rättare sagt. Det är helt fantastiskt hur ett märke kan skifta så mycket i storlekarna. Och det gäller allt, skor, jeans, osv osv.

I alla fall så var det irriterande för nu måste jag skicka tillbaka dem. Ska dock kompensera den lycka jag hade när jag äntligen fick tag i dem och den ilska jag kände när de klämde på fötterna med att rensa ut hemma. Då jag skäms över att känna sådana känslor över ett par skor. Innan sommaren så skänkte jag fyra matkassar med kläder och en kasse med skor till välgörenhet och kastade bort lika mycket som var slitet och gammalt. Jag gjorde samma sak i somras i Skellefteå där jag rensade ut min garderob och upptäckte att jag hade kvar plagg som jag använde på högstadiet (jag skäms ytterligare). Den utrensningen resulterade att två sopsäckar kördes till soptippen. Men det är inte nog. Jag är less på att ha överdrivet mycket saker som bara ligger och samlar damm när jag ändå bara använder 15% av innehållet i garderoben. Mitt mål de senaste åren har varit att ha få plagg av god kvalité som passar till allt. Men det målet är totalt misslyckat. Dock ska det bli ändring på det nu.

Medan jag funderar på hur jag ska göra med alla kläder så lyssnar jag på denna underbara låt.


Inga kommentarer: