tisdag 2 februari 2010

MÄNNISKOR MAN BLIR KÄR I.

Min lärare varnade mig en gång för att det är lätt hänt att man blir "kär" i personer man intervjuar. Två anledningar till blossande kärlek är att de man intervjuar har så mycket fantastiskt att berätta och är intressanta människor som man kan ha givande samtal med. Och så var det givetvis när jag träffade Elise Lindqvist(läs om henne här). Eller när jag träffade en 45-årig rockabilly som jag pratade om tatueringar och bilmotorer med. Eller när jag träffade Heidi Andersson, världens starkaste tjej som var även helt otroligt ödmjuk och trevlig. Och speciellt den gången jag pratade med en finsk 50-årig man vad som är typiskt för en europé.

Och även den här veckan så har jag fått en liten förälskelse i mitt senaste offer, Tim Kasser.
En otroligt intressant och intellektuell forskare och psykolog som hjälper mig med veckans reportage som handlar om människans förhållande till konsumtion. Blir vi lyckliga av att lägga en massa pengar på onödiga saker?
Trots att Tim Kasser är i England just nu och undervisar på ett universitet där så ger han sig tid att hjälpa mig. I förrgår skickade jag även ett mail till en svensk konsumentforskare och idag fick jag ett svar tillbaka att jag får mer än gärna ringa henne så att vi kan prata.

Det finns få saker som gör mig så tacksam som när extremt upptagna människor ger sig tid och delar med sig av sina åsikter och tankar på idéer, till skillnad från folket på Strix exempelvis.

1 kommentar:

Ida sa...

Läste Tim KassLer :D fräscht efternamn det hade varit :D Typ Emilie Filé... :D Var det inte du som skickade ett sms till någon du ville intervjua på gymnasiet och skrev att du inte vågade ringa, så du skickar ett sms...? Har ett svagt minne av nåt sånt! :D