tisdag 9 februari 2010

EN CIGG OM DAGEN.


Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit om cigaretter och rökning i min blogg. Det börjar nästan bli lite löjligt nu. Och alla dessa foton det finns på mig när jag håller en cigarett mellan pek- och långfingret. De övriga bilder som jag inte röker på är bilder där jag sover eller håller en revolver i handen (haha på riktigt).

Jag har till och med fått klagomål över att min blogg romantiserar rökning. Men en del personer verkar förstå för de säger att om man gillar att röka så har man en romantiserad bild över rökning. Fast riktigt så är det inte. Rökning är för mig ett ypperligt exempel på att linjen mellan hat och kärlek kan vara väldigt tunn. För det är den för mig. Jag hatar att röka samtidigt som jag älskar det.
Varje gång jag sätter en cigarett i min mun och tänder den så får jag rysningar, både av obehag och välbehag.

Och alla dessa personer jag känner som jag mer än gärna spenderar tid med samtidigt som vi sitter och röker cigarett efter cigarett. Alla konversationer jag har haft när jag röker är harmoniska och har ett visst lugn över sig.

Men lite pinsamt är det väl ändå, för mitt hår stinker efteråt och även mina kläder.
Och jag avskyr när någon i min närhet som misstycker när det gäller mitt rökande sniffar på mig och sedan ger ifrån sig en kommentar som: "Har du rökt? Men fy!".
Fast ändå, linjen mellan hat och kärlek är som sagt, väldigt tunn.

1 kommentar:

Anna sa...

snygging, jag rökte min sista igår!