lördag 7 mars 2009

Cigghelveten.


Jag har inte rökt på två dagar och känner redan ett bisarrt sug efter en cigarett. Speciellt efter middagen. Men jag ska inte röka. Och jag kastade även bort mitt cigarettpaket igår så jag har inte ens möjlighet att göra det heller. För jag har ingen tobak hemma. Vilket är tur.
Men att jag redan ska ha ont i huvudet efter en sådan kort tid är skrämmande. Nog för att jag brukar ha uppehåll i ungefär en vecka med jämna mellanrum. Även om det brukar vara efter en extrem helg med alldeles för många cigaretter. Och det brukar jag klara väldigt bra. Fast då kommer uppehållen av sig själv. Jag bestämmer inte att jag inte ska röka utan jag har bara ingen lust att göra det.
Men nu när jag har hållit mig i skinnet och varit skötsam för ett bra tag så är det svårt att sluta röka bara hipp som happ.
Fast jag ska ändå klara det. Eller så länge jag går på diet så ska jag vara rökfri. När det är slut på dieten och svälten (1 juni) så ska jag fira det med en cigg. Men bara en.

För att vara utan cigaretter i sommar har jag vääääldigt svårt att se. Det går bara inte.
Sommar + Cigaretter = SANT

Inga kommentarer: