söndag 1 mars 2009

Bra söndagar.


Jag kan inte sluta, jag måste fortsätta med att beklaga mig över den här helgen. Och framför allt över den här dagen. De få människor jag skulle vilja spendera den här dagen och kommande dagar med bor så långt bort. Stackars mig!

Tänk Ellika, om vi hade varit kvar i DL? Hur annorlunda den här söndagen hade varit.
Jag hade kommit till skolan, förmodligen bakis, vid ett-tiden. Då hade du redan hunnit vara där några timmar och du skulle ha håret fint uppsatt som du så ofta har och en klänning. Sen skulle du även springa omkring utan skor och ta hand om din tvätt. Eftersom du passade på att tvätta i maskinen vi hade där. Om vi hade varit på fest kvällen innan och jag hade fotat så skulle vi titta på bilderna på datorn och (hån)skrattat åt dem.
Vi skulle jobba med våra saker och inte prata så mycket. Möjligtvis när vi gick ut och satte oss i cafeterian och snackade en massa skit om alla idioter som tyvärr befann sig på samma ställe som oss. Och beklaga oss över projekten vi höll på med just då.
Sedan vid fem-tiden skulle vi ha gått till Coop och handlat, förmodligen skulle det ha blivit en väldigt simpel middag men med hemmagjorda vitlöksbaguetter och en seriösare efterrätt. Efter det skulle vi ha gått hem till mig och intagit vardagsrummet med vår middag och efterrätt och sett någon skit på tv. Kajsa skulle även ha gjort oss sällskap och vid elva-tiden skulle Per och Linda ha kommit och tagit över vardagsrummet. Vid den tiden skulle vi nog ha lessnat och sagt godnatt. Kanske att du gjorde mig sällskap om jag tog en kvällscigarett. Du skulle ha avslutat kvällen med att ha sagt något klokt och vist som jag skulle ha funderat och reflekterat över just innan jag somnade i min säng.

DET var BRA söndagar DET!



Den fina knappen på bilden ovan fick jag faktiskt av Ellika.
Men den händelsen hör till en helt annan historia.
Som, om jag får bestämma, kommer att avslöjas lite senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Baby baby

Anonym sa...

If you don't know, now you know... nigga!