lördag 1 november 2008

A Love Story...

För ni som inte vet det så tänkte jag berätta nu att jag är en orealistisk romantiker. Långt ifrån den som tror på realistisk kärlek. Dom enda kärleksfilmerna jag gillar är dom med handlingar om hopplös kärlek som slutar olyckligt. Jag är nästan aldrig kär men dom få gånger jag har varit det så har det varit olycklig kärlek. Eller hopplös kärlek, att jag fick ha mer än ett års tålamod på personen. Men det har alltid varit frivilligt. Jag har alltid vetat vad jag gett mig in på.
Som jag nämnt tidigare i min blogg så håller jag på att skriva en bok. Den handlar om hopplös kärlek. Och den kommer inte att sluta lyckligt heller. 
Men, något som jag är väldigt väldigt svag för är par med karaktär. Dom som förmodligen bråkar lika mycket som dom är sams men har något speciellt. Par där båda är personliga och självständiga starka individer. Och framförallt så har dom här paren otroligt vackra berättelser om hur det började, pågick och slutade. Så därför ska jag lista dom här. Väldigt tjejigt jag vet. Men jag bryr mig inte.




4. Napoleon & Josephine



Och för alla andra romantiker så tycker jag att ni ska gå in på www.google.se och leta reda på mer fakta om dom här fem underbara paren.


Inga kommentarer: