tisdag 4 november 2008

Borta bra men hemma ?

Efter att ha bott i Stockholm i ynka fyra månader så börjar det redan klia i mina fingrar och mina resväskor ser sannerligen inbjudande ut att ta fram och använda. Det vill säga, att packa ner mina saker (kläder) i dom och åka till Arlanda för att sätta sig på ett flyg som kan ta mig långt långt bort. Jag har just nu kommit till den insikten att dom flesta människor som tidigare varit en stor del av mitt liv är långt ifrån mig nu. Bara ett fåtal av dom är i Stockholm och en ännu mindre siffra av dom i Skellefteå. Och till min hemstad skulle jag aldrig återvända till även om alla mina vänner befann sig där så.
Det jag försöker säga är att jag har ingenting att sakna om jag skulle flytta iväg. För alla jag saknar är redan borta...


Jag får trösta mig med Grizzly Bears underbara låt "While You Wait For The Others" tills jag tar itu med saken och flyttar. Eller åker på semester åtminstone.



Inga kommentarer: