måndag 17 november 2008

Allt på en gång...


Jag har inte skrivit något vettigt i min blogg på flera flera dagar men efter att ha suttit och läst Carolina Gynnings blogg (hör och häpna) så blev begäret för stort. Jag har egentligen inte någon bra förklaring till varför jag gillar att läsa hennes blogg. Men hon är ganska rolig faktiskt och uppkäftig. Och uppkäftighet är alltid roligt. Till en viss grad och på ett visst sätt åtminstone.

Nu ska jag gnälla lite grann, jag har försökt hitta en läkare som har en ledig tid eller lusten att ta emot mig innan slutet av januari. Men det verkar som en omöjlighet. Är alla i Stockholms innerstad sjuka just nu? Verkar så iaf. Då alla läkare är uppbokade. Jag har aldrig varit hos en läkare så bara tanken på att fara dit ger mig ångest ungefär lika stor ångest som att jag har något allvarligt fel på min mage. Kanske en cancertumör så jag kommer förmodligen att dö om tre år eller två månader. Det brukar väl vara så att när man gör en helomvändning i livet och lever sunt så upptäcker man att man är sjuk. Livet ironi.

Ännu mer gnäll, på fredag spelar MGMT (bild ovan) på Debaser Medis och jag vill verkligen se dom. Men tyvärr är alla biljetter slutsålda och nu har jag ändå inga pengar över för så kallade nöjen. Men jag vill så gärna. Dom är ju så bra. Riktigt klantigt gjort av mig att inte köpa biljett direkt dom släpptes. Jag har förlorat stinget. Förut var jag duktig på att köpa konsertbiljetter och vinna saker på Ebay. Men inte nu längre. Antar att det är därför jag börjar bli gammal och reaktionsförmågan blir sämre.

Nu ska jag lyssna på Kate Bush och må dåligt över att jag måste jobba. Jag vill gifta mig rikt. Upptäckte för någon dag sedan att jag är fast anställd nu. Det gav mig lite ångest. Att vara fast.

Ikväll börjar nedräkningen tills då jag får lön. Den 25'e november. Jag längtar så extremt jävla mycket. Jag vill ha pengar. PENGAR PENGAR PENGAR!

Inga kommentarer: