torsdag 20 november 2008

Bedragen...

Igår ringde mina föräldrar till mig och sa att jag hade fått ett brev hem till dom, eftersom jag fortfarande är skriven där, från min bank att jag skulle kontakta dom så fort som möjligt gällande mitt Visakort. Jag tänkte att det kan inte vara något viktigt med tanke på att dom inte ens skrev i brevet vad det gällde. 
Men så idag då jag skulle ta ut pengar med kortet så behöll automaten det. Jag blev väldigt arg med tanke på att jag verkligen behöver kontanter då jag har för stunden 23 kronor i fickan. Så jag gick in på banken och en kvinna kollade upp det åt mig. Då visade det sig att banken spärrade mitt kort med omedelbar verkan i måndags för att någon försökte då att betala med mitt kort. Kortbedrägeri som det så fint heter. Och att dom först skickade ett brev gällande att jag skulle kontakta dom och sedan ett nytt kort som är beräknat att komma i brevlådan imorgon. Det mest lustiga med det här är att den så kallade bedragaren försökte betala mitt kort för en ynka summa på 68 kronor. Men enligt banken så väljer bedragaren ut "offer" som ser rika ut. Så tydligen ser jag rik ut. Jag har inte några guldtänder så det måste väl vara guldkedjorna runt min hals och att jag rullar mina cigaretter med hundra dollar sedlar som förvirrar bedragare. Vilken värld man lever i.

Inga kommentarer: