tisdag 7 juni 2011

DE SENASTE DAGARNA:


Har sammanlagt sju blåsor i varierande storlekar under, ovan och på sidan av mina fötter. Med andra ord så har just mina fötter börjat inse att det är sommar. Jag plågar dem genom att använda sandaler med snöre mellan tårna, skosulor som bränner sönder fotsulan och träskor med klack som ger mig kramp och är så pass smala att jag får blåsor på sidorna av fötterna och i vissa fall på ovansidan av tårna.

Jag sitter med de sista korrigeringarna på min uppsats innan den sista inlämningen ska se och för varje nytt ord som jag lägger till så börjar jag att avsky den än mer. Samtidigt som jag hatar mig själv när jag inte gör de korrigeringar som behövs göra.

Batik är så löjligt snyggt, om det är och bärs på rätt sätt (och rätt person) det vill säga.

Jag plockade liljekonvaljer för någon dag sedan, det gav mig ett lyckorus. Jag älskar liljekonvaljer då de är vackra, luktar gott, är sällsynta och giftiga. Med andra ord den perfekta kombinationen.

I lördags låg jag ute på min picknickfilt och läste i drygt två och en halv timme iklädd bh och avklippta jeansshorts. Nu har jag den fulaste bonnbrännan på ryggen och benen. Att jag blir lätt brun kommer som en chock varje år då jag avskyr att sola och därför vistas i direkt solljus så sällan.

Jag har börjat att jobba igen vilket innebär, oftast, att vakna halv sex och komma hem halv fem och vara väldigt trött.

Inga kommentarer: