tisdag 14 juni 2011

JAG VILL BARA SKITA I ALLT


Jag blir lätt stressad och ängslig och speciellt så blir jag det när jag måste göra val. För det klarar jag inte av, jag blir velig och väger för- och nackdelar mot varann in i det sista för att till slut bara skita i allt. Just nu står jag inför ett sådant val där jag ska försöka välja praktikplats som kommer att sträcka sig från 7 november till 20 januari. Många i min klass ordnade praktikplats redan i mars(!) medan jag har fortfarande inte bestämt mig. Om jag ska vara ärlig så vill jag hellre vara på en tidning i min hemstad än någon liten tidning i Stockholmsområdet. Samtidigt vill jag inte spendera 10 veckor i Skellefteå och speciellt inte under den perioden som är kallast och mörkast på hela året. Sedan kan jag inte heller jobba extra och rida varje fredag i Stockholm om jag praktiserar 74 mil bort. Men jag antar att det är vid sådana här tillfällen man ska sätta sin utbildning först men just nu så avskyr jag min utbildning. Jag tycker att den är ett skämt. Dessutom så är terminen med projektarbete och praktik valfri så jag kan, om jag vill, läsa Idéhistoria C istället och få både min journalistexamen och fil.kand. färdig till januari nästa år. Men sedan så måste man praktisera för att ha någon som helst chans att få sommarjobb på en tidning så jag känner mig nästan tvingad till att praktisera under den här perioden.

Just nu vill jag bara skita i allt.

Inga kommentarer: