måndag 26 oktober 2009

PROTECT ME FROM WHAT I WANT.



Vem vet egentligen bäst om det som anses "viktigt"? Tanken är väl att jag själv ska veta det. Eller kanske inte nu, men sen, när man räknas som "vuxen". Min mamma säger att man inte har flyttat hemifrån och blivit vuxen "på riktigt" förrän man har gjort adressändring (det har jag faktiskt gjort) och tagit alla sina saker från sitt föräldrahem (jag har mest möbler och skräp kvar) och ändå så är jag inte en kvalificerad vuxen. Alltså behöver inte jag oroa mig för att jag inte kan fatta rätt eller bra beslut. Utan det kommer väl med tiden. Eller gör det det?
Det kanske är meningen att jag ska kunna fatta bra beslut redan nu. Eller?
Och vad är egentligen viktigt? Att bli vuxen så att man kan fatta viktiga beslut och vara viktig?

Inga kommentarer: