söndag 29 januari 2012

SANN SMÄRTA

Jag har inte så mycket över för kroppskontakt, vill inte ha någon som lägger sina händer på mina axlar och vill definitivt inte behöva krama någon som jag inte känner eller inte gillar. De få människor jag tar initiativ att krama ryms allihop på min högra hands fingrar. Om jag var en hund skulle det stå i min rasbeskrivning att jag inte är en knähund utan ligger hellre på golvet i ett hörn och tuggar på ett ben. Vad min skräck för kroppsberöring beror på kan jag inte säga men jag ser det inte som ett problem utan hellre ett tecken på att jag har integritet. Gillar jag inte dig ska du banne mig inte lägga dina händer på mina axlar eller försöka ge mig en kram. Men om jag däremot tycker om dig kan du förvänta dig att få en kram av mig eller att jag till och med lägger mig hand på dig (ömhetsbevis när det är som bäst). Att utnyttja dessa bevis vore en hädelse.

På grund av min skräck för kroppsberöring har jag våndats av problem med nacken i flera år då jag inte kan föreställa mig att en okänd människa ska få röra vid mig (typ kiropraktiker). Min nacke är dock ett hopplöst fall då den har en sned kota och är omänskligt stel (Terminatornacke). Dock har jag gjort mitt bästa för att lindra detta genom att knapra Ipren, Tradolan och haft ett sjukligt beroende av tigerbalsam. Jag har även försökt att stretcha genom åtskilliga mängder av instruktionsvideor för "hur man stretchar en stel nacke på bästa sätt" och genom att trycka på mina ömma punkter. Jag sover även på en kudde som har en höjd på 2 centimeter. Trots alla dessa försök och åtgärder har problemet bara blivit värre, idag har det varit så illa att jag har legat i sängen fram tills nu (nu sitter jag i den) och jag har bara klarat av att ligga i en ställning som är så pass konstig att den inte ens skulle gå att förklara. Jag har inte heller klarat av att stå upprätt då det har pulserat så hårt från nacken att det svartnat för ögonen. Och det enda jag har lyckats äta idag, då jag har mått så illa av min nackvånda, är nio tiondelar av en Piggelinglass. Jag bör nog tänka över min skräck för så kallade kroppsknådare då jag behöver hjälp. Och det är bums nu, genast!

Inga kommentarer: