onsdag 30 mars 2011

VÅRENS LUSTIGA BEGÄR.


Helt plötsligt känner jag ett begär att köpa en cykel. Helt klart så är det det soliga vädret och den bara marken som har startat det här suget. Dock så är jag inte en cykelmänniska överhuvudtaget och jag har inte cyklat sedan midsommarafton år 2008. Jag gillar det helt enkelt inte då man cyklar och trampar så fort att man hinner bli svettig och andfådd innan man har kommit fram till den platsen man är på väg till. Under min ungdom så gick jag dit jag skulle oavsett om det var en kilometer eller en mil bort och några tankar på att cykla existerade inte. Min pappa sålde till och med min cykel då han inte tyckte det var lönt för mig att ha en.
En annan anledning till varför jag inte tycker om cyklar är för att jag tycker att de är mesiga. Jag har nämligen en tendens att alltid cykla vårdslöst vilket ofta slutar med att jag cyklar omkull. Men jag kan inte heller påstå att jag har modet för att cykla på vissa platser, som exempelvis inne i Stockholm stad. Jag skulle inte klara av det i en enda sekund. Men att cykla i området där jag bor på sommaren och att kunna cykla in till Bergshamra centrum och köpa glass på mindre än tio minuter klingar fint i mina öron.

Inga kommentarer: