måndag 21 mars 2011

DEAR, I THOUGHT I'D DROP A LINE.

Herregud vad jag älskar att inte behöva åka till skolan kl nio varje morgon och komma hem kl 17 helt slut. Äntligen får jag sitta hemma och skriva vid min skrivbord, åka till KB och göra research och lämna in texter i god tid innan deadline. Jag bestämmer helt enkelt själv hur jag ska lägga upp mina dagar, om jag ska stiga upp kl 7 eller kl 9 eller om jag ska jobba hela dagen eller kvällen. Det är såhär jag vill att mitt yrkesliv ska se ut. Jag blir svettig på ryggen av att tänka på ett arbete som kräver att man jobbar kl 9 till 17 måndag till fredag. Det skulle jag aldrig någonsin klara av. Men man vet ju aldrig hur framtiden ser ut så det är bäst att jag njuter så mycket som möjligt åt den fina tiden jag har nu. Detta är för övrigt den bästa låten att njuta med.

Inga kommentarer: