torsdag 27 maj 2010

LAPPIS.



Hur kommer det sig att man har som mest ångest när det är så lite kvar?
Jag har tre dagar skoldagar och en artikel på 8000 tecken som har deadline söndag kl 24.00 kvar på mitt schema. Men jag fattar som inte, är det därför min sista delkursen är helt mordisk och att det är en granskande kurs om valet i höst? Eller är det därför vår ansvarige lärare för kursen är en ond man? Eller är det bara därför att jag orkar inte vänta längre. Jag vill ha sommar nu helt enkelt och inte om åtta dagar.

Just nu har jag även fått för mig att Skellefteå är så himla bra. Men givetvis så är det bara en konstig förvirring i min hjärna. För just nu verkar allt som inte har med skola att göra underbart. Och jag vet hur det brukar bli. Jag tycker att allt är helt fantastiskt den första veckan på sommarlovet i Skellefteå för att sedan, väldigt drastiskt, drabbas utav lappsjuka.
Men hellre lappsjuka än grävande politisk journalistik.

Inga kommentarer: