fredag 24 juli 2009

Sunkiga kommentarer.

Den senaste tiden har jag börjat inse vad folk har för tankar om mig. En del påståenden och kommentarer är så konstiga:
Att jag är elak, en materialist, en oseriös festtjej (den värsta) och att jag är ytlig och att jag är "en sån där tjej som vet att jag är snygg" (mest märklig).

Jag är inte elak, men jag ser ingen anledning att anstränga mig för att vara trevlig mot människor som inte är trevliga mot mig. Och något som jag värderar väldigt högt är ärlighet. Jag förväntar mig att om man ställer en fråga så ska man kunna acceptera svaret man får utan att tycka att svaret var elakt.

Och att jag vore en materialist är bara skrattretande. Är man en materialist för att man hellre satsar på kvalité framför kvantitet? Knappast. Hellre en dyr tröja från ett ordentligt märke än femton tröjor från H&M.

Att jag är en oseriös festtjej kan jag delvis medge att jag har varit. Och det var jävligt roligt. Men efter tre år av åtskilliga fyllor, dagen-efter-fylleångest, tömda bankkonton och andra misärer så har jag tröttnat.
Och många har höjt ögonbrynen och rynkat på näsan åt att jag en pojkvän nu. Jag har fått höra att jag inte passar att ha pojkvän, att det bara inte är jag. Att jag är människa som ska vara fri och nu kommer jag att sluta gå på krogen.
Uttrycket att man ska vara eller är fri är så töntigt att jag kräks och de som har sagt så till mig vet uppenbarligen inte vad de talar om. Och om jag väljer att sluta gå på krogen så kommer det inte bero på att jag har pojkvän utan att jag helt enkelt är så förbannat less på krogvärlden och att vara full och inte ha kontroll.

Det här med att många tycker att jag är ytlig kan bero på många olika saker. Först och främst så måste en del människor som tänker långsamt förstå att mycket jag säger är ren ironi. Och det jag inte säger av ren ironi säger jag bara för att jag är irriterad.
Jag kunde inte bry mig mindre om hur folk ser ut. Det är inte min ensak och helt ärligt så är jag inte intresserad heller.

Det roligaste och mest märkliga påståendet att jag är "en sån där tjej som vet att jag är snygg" kan jag inte ens kommentera. För jag har ingen aning om var det kommer ifrån. En gång var det en smart(inte) kille som sa att om en tjej ler mycket så vet hon om att hon är skitsnygg.
WOW, ibland blir jag så djupt imponerad av en del personers intellekt.

1 kommentar:

nilla sa...

haha vilka bittra tråkiga värdelösa människor det finns! har dom inget bättre för sig än att analysera ditt liv?! shit va såna människor gör en trött. hur orkar dom?