onsdag 29 juli 2009

Materialisten Emilie kommer ut ur garderoben.


Min blogg och min tid på internet har blivit en enda plågsam och hemsk tillvaro för mig. Jag ser så mycket som jag vill ha men som jag inte kan köpa för att jag inte har några pengar.
Varför är det alltid så, att när man har pengar så hittar man inget man vill ha och när man är helt pank så är det enda man ser saker man vill ha?

Jag tror det kan ha att göra med det att när man väl har pengar så vill man gärna behålla dem. Åtminstone för en viss tid.
Det har blivit så för mig på sistone. Och jag tror det även har att göra med att jag är blivit så oerhört kräsen. Kläderna och skorna jag ser omkring mig är inte fina nog för mina pengar. (Obs! Såhär är det endast de gånger jag har mycket pengar).
Och sedan har jag även tagit mitt förnuft till fånga och slutat att köpa knasiga märkesplagg som jag använder en gång och sedan hänger upp på en galge och används istället för ett plagg som någon slags mysfilt. Då jag någon per dag går förbi min klädställning och gnuggar plaggens material mellan mina fingrar, för att åtminstone kunna njuta av dess fina kvalité.

Den senaste tiden har mina inköp av kläder endast skett på secondhand butiker. Och det har faktiskt varit riktiga kap som aldrig har kostat mer än hundra kronor.
Nu återstår det bara att se om jag har blivit en förändrad människa som helt har tappat förståelsen för dyra plagg av hög kvalité eller om jag kommer att gå tillbaka till mitt gamla jag igen när pengar kommer att börja sättas in på mitt konto igen.

Who know?

Inga kommentarer: