tisdag 7 december 2010

JULKLAPPSLISTA.

En del verkar ha funderingar kring vad de ska ge mig i julklapp i år så jag tänkte göra det enkelt och skriva en lista, som jag alltid gör.

Jacka från Percival
Det ska vara den gula och inget annat.
Och jag kunde inte bry mig mindre om att det är en jacka för herrar.

En röd ukulele
Vet inte varför men mitt begär för att kunna spela detta charmiga
instrument har ökat så ofantligt på sistone.

En ny plånbok, helst denna. Eller denna går också bra.
Om det är något jag är bra på så är det att ha samma plånbok i över ett decennium.
Den jag har nu har jag haft i tio år och den jag hade innan fick jag för att förvara min veckopeng i. Den var dessutom rosa med hästklistermärken på.

En ny ridhjälm
Jag har haft min ridhjälm som jag har nu ända sedan jag var rädd för killbaciller. Det säger allt.

Ett skrivbord
Jag vill ha ett skrivbord som jag kommer att ha resten av mitt liv, ett som jag kommer att sitta vid när jag är 60 år gammal och håret har förvandlats till en grå, istället för svartbrun, fläta och tänka tillbaka på allt bra jag har kommit fram till när jag suttit vid mitt älskade skrivbord. Och jag syftar inte till något skrivbord som går att köpa på IKEA och som heter något tjollrigt svenskt namn utan ett skrivbord som ska få mig att tänka på den engelska (och adliga) landsbygden.

Skjorta med rund krage från A.P.C Madras
Runda kragar och vita välpressade skjortor är det finaste just nu.



Inga kommentarer: