onsdag 30 juni 2010

LET'S CREATE.


När jag var liten så var jag den kreative i min skolklass. Jag lekte inte, jag avskydde idrott (förutom ridning) och jag var inte någon som hade överdrivet många vänner som jag var ute och lekte med på aftonen. Utan jag var den som satt inne och tecknade, läste eller skrev berättelser och sådan har jag alltid varit. Ett tag så tecknade jag upp ett block i veckan, under en annan tid så skrev jag varje natt. Men på sistone har det varit ont om sådant. Sedan jag slutade på den kreativa och disfunktionella skola jag gick på i två år så var jag så mättad och äcklad att jag slutade att teckna helt och hållet. Dock så fortsatte jag att skriva, men även det har stått helt still sedan februari 2009. Det var som om någon gav mig en käftsmäll som skadade min kreativa del av hjärnan.

Men så idag så köpte jag mig ett nytt ritblock, nya bläckpennor och ett fint anteckningsblock som jag ska skriva ner fina meningar som kommer till i mitt huvud. Äntligen är det enda jag har att tillägga.

Teckningen ovan gjorde jag år 2002.

Inga kommentarer: