lördag 19 december 2009

ÅRETS LISTA-2009.

Jag har som tradition att alltid summera året med en slags text där jag tar upp vad jag tycker har varit viktigast under mitt år och en lista där jag summera andra saker, bra och dåliga. Så här kommer årets lista:


Årets händelse (Ur mitt perspektiv)
Jag kom in på journalistutbildningen och
hittade en kille som uppfyller allt jag någonsin drömt om
och att min underbara farmor gick bort.

Årets händelse (Ur världens perspektiv)
Den otroligt överdrivna hypen kring den "fruktade" svininfluensan.

Årets ord
Näe

Årets insikt
Man luktar äckligt efter att ha rökt.

Årets låt
Årets video

Årets Youtube

Årets dag
En solig söndag då jag och Anna drack champagne och åt jordgubbar.

Årets kväll
En sommarkväll då jag satt i båten ute på sjön i stugan och tänkte över livet. Och runt omkring mig var en svanfamilj och ovan mig en rosa himmel.

Årets natt
När jag satt på bron och rökte cigaretter med huvtröja och nattlinne
och väntade på bättre tider och det blev så också, tio minuter senare.

Årets datum
30 maj.

Årets skandal
När mitt hem blev besudlat.

Årets största hype
Svininfluensan.

Årets frisyr
Ingen frisyr alls, bara långt och lockigt och alldeles alldeles underbart.

Årets märke/designer
Inget märke alls.
Jag har nog aldrig varit en så flitig kund på secondhand butiker som i år.

Årets skor
Kängor.

Årets plagg
Mönstrade tights från Acne, snygga och sköna.

Årets köp
Diana F+ kamera.

Årets HIT
Asian supermarket på Döbelnsgatan i Stockholm. En vegans paradis.

Årets drink
Som alla andra år- Cuba Libre.

Årets dryck
Pai mutan.

Årets favorit

Årets person
Pernilla Widelund (utan tvekan).

Årets saknad
Ellika, som alltid.

Årets maträtt
Veganräkor.

Årets restaurang
Lao Wai.

Årets snedsteg
En hel del val som har resulterat till ännu värre situationer.

Årets bästa idé
Att ta hand om världens finaste hund i två månader.

Årets siffra
5, i 5 veckor var jag helt rökfri.
Och nu röker jag bara vid väldigt få tillfällen.

Årets ciggar
NONE!

Årets skratt
Zombieland.

Årets fylla
Ingen fylla alls, jag är så förbannat skötsam.
Fyllorna från i år är inte ens värda att nämna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjejer luktar också illa när de rökt.

Pernilla sa...

:O Har haft årets ursämsta dag och så gick jag in å läste på din blogg å så blev glad igen=) Gullunge! Vi måste ses snart! Go' Jul å stor kraam!!