lördag 28 april 2012

SOL OCH FRUSTRATION



Jag är evinnerligt tacksam över att för första gången känna vårkänslor sedan jag kom till Skellefteå för drygt en månad sedan. Solen skiner ute och det känns som om det, äntligen, inte kommer att komma mer snö. Men jag är frustrerad över att jag inte haft en enda möjlighet att åka till Stockholm sedan jag kom hit. Antingen har jag varit för trött, är trots allt slitsamt att åka direkt från jobbet till flyget för att vara borta i typ 30 timmar. Eller så har alla flygbiljetter varit uppbokade vilket är konsekvensen när SAS har monopol här uppe. Jag har en väldigt begränsad garderob här, begränsat med mina käraste ägodelar som kameror och liknande och jag har inte fått rida på en kortare evighet. Nu är jag dessutom ledig i fyra dagar, vilket gör att det känns än mer frustrerande. Att jag ska till Stockholm på en snabbvisit nästa vecka, på cirka 18 timmar, gör det hela inte bättre. Nåväl, jag antar att det här är livets tuffa vardag. Gjorde en helt fantastisk plåtning igår till ett kommande jobb jag sysselsätter mig med just nu. Det kommer att bli det bästa någonsin.


Får trösta mig med solen, vårkänslor som har kommit tillbaka (hade dem i Stockholm för två månader sedan men de raderades snabbt när jag åkte 80 mil upp i landet) och Håkan Hellström. För vad är härligare vårmusik än hans låtar?

Inga kommentarer: