lördag 30 april 2011

FÖR ATT GÖRA DET BÄTTRE.


För att kompensera listan med kärlekslåtar så måste jag lägga till dessa:

Kyp Malone – You Could Be Loved

Souls of Mischief – Step To My Girl

Fog – Cockeyed Cookie Pusher

Velvet Underground – Pale Blue Eyes


Med den korta förklaringen att You Could Be Loved får min värld att stanna upp i ett melankolist läge. Step To My Girl var den första genuina raplåten som fick mig att bli varm på insidan. Cockeyed Cookie Pusher är så fin och vän men ändå så sorgsen, dessutom så äger jag en t-shirt som Fog har gjort bara för mig som har tryckta hjärtan och raketer på sig (gjorda med hjälp av potatistryck). Pale Blue Eyes brukade vara den låten som gick om och om igen för några år sedan, speciellt på söndagar också när man var kemiskt emotionellt rubbad på grund av alkohol.


Inga kommentarer: