lördag 9 april 2011

BORED TO DEATH.

Mitt liv är så tråkigt, för några år sedan så skedde det saker hela tiden. Eller rättare sagt så såg jag till att det skedde saker hela tiden. Nu får jag ångest direkt jag gör något som jag inte brukar göra samtidigt som den största ångesten är hela tiden eftersom jag aldrig gör något och är ständigt uttråkad. Mitt liv har fastnat.
Tanken slog mig när jag insåg att jag kan inte nämna en enda sak som jag gjorde under 2010 utan istället så blandar jag ihop det senaste året med 2009. Jag minns massor av saker som hände för två år sedan, vad jag gjorde vid alla högtider, vilka jag umgicks med, vilka spelningar jag var på, hur jag spenderade mina helger och mina kvällar etcetera. 2010 kan jag inte säga någonting om för att de saker som är värda att minnas är så ytterst få.
Jag känner inte igen mig själv längre, den personen jag var förut och som jag dessutom tyckte om att vara finns inte längre och det grämer mig. Samtidigt så har jag inte heller någon lust att försöka gå tillbaka till hur jag var förut och till vad jag sysselsatte mig med då. Jag tror bara att jag är i behov av förändringar. Ibland så känns det nästan som om jag bara väntar på att det ska hända något som ska förändra mitt liv, att jag får ett jobb i ett annat land eller bara bestämmer mig för att göra något helt annat mot för vad jag gör nu. Dock så tror jag inte att det någonsin bara kommer att hända bara sådär utan om det ska ske så är det bara jag som kan se till att det gör det.

Inga kommentarer: