måndag 11 juli 2011

ÄNTLIGEN!


Med en fylld vattenflaska, läppcerat från Änglamark, en avslagen mobil och korta pauser bestående av några bloss från en cigg vid balkongen så har jag påbörjat arbetet med min nya bok. Jag har i flera månader lurat och klurat på handling, tagit reda på fakta som berör den tid jag ska skriva om, utvidgat mitt ordförråd till tusen. Jag har även under varje natt de senaste månaderna knåpat på citat som kommer dyka upp i boken (som kommer att ha viktig betydelse för boken). Jag är så himla peppad och har inte känt inspiration som denna sedan jag minns inte när. Kanske aldrig tidigare. Om jag kunde så skulle jag sitta hemma och skriva på min bok dygnet runt tills den är färdig, men riktigt så ser inte mitt liv ut just nu. Fast jag kommer att ge den all min lediga tid och har redan satt ribban väldigt högt. Men några avslöjanden om vad den handlar om tänker jag inte ge förrän om en månad eller så.

Inga kommentarer: